vrijdag 28 november 2008

Voor het eerst met foto's gewerkt

Dit boekje heb ik gemaakt met foto's van het eerste jaar van Tom, samengevat in 12 foto's, eentje van elke maand. 't Is hele andere koek om met foto's te werken, maar het is me prima bevallen. Ik heb Wild Asparagus van My Mind's Eye gebruikt, prachtig papier. De letters op de voorkant zijn per ongeluk heel erg mooi geworden. Ik had ze blauw gemaakt en er vrolijke bruine bloemetjes op gestempeld, maar toen ik de letters met embossingpoeder ging bewerken verdwenen de bloemetjes. Bij de derde laag kwam ik erachter dat ik white silver had gepakt in plaats van clear poeder. Resultaat waren wat kitscherige letters. Toen heb ik met de heat tool het poeder op sommige plaatsen "weggeblazen" en daarna heb ik de letters geschuurd. Een geluk bij een ongeluk dus, want de letters passen nu heel erg goed bij het blauw van het papier.

Het boekje heeft een "oude" look gekregen, maar dat mag ook wel als je zoon inmiddels negen is en nu pas een echt jaaroverzicht heeft van zijn eerste jaar. Nu lijkt het misschien net of het boekje al acht jaar in de kast ligt.


11 opmerkingen:

miranda zei

wauwwwwwwwww wat mooi dicky
dat ziet er prachtig uit zeg

Gerdie zei

Dat ziet er geweldig mooi uit!!!

Riet zei

wat heb je dat schitterend gedaan Dicky.
ik kan het je niet na doen meis ,want dat krijg ik nooit voor elkaar.

liefs Riet.

Jeanet zei

Holie Molie Dicky echt super gaaf gedaan zeg , prachtig papier superrrrr leuke foto's echt 1 geheel !!

~Nancy~ zei

Hoi Dicky! Wat is je boekje mooi geworden zeg.. wat zal je zoon straks als hij wat ouders is trots op je zijn!!!! Helemaal super! Bedankt ook voor je berichtje op mijn blog over het boekje voor mijn nichtje. De foto's heb ik in Adobe Photoshop tot een collage verwerkt.. ik heb voor elke foto wel 300dpi aangehouden anders werd de kwaliteit slecht. Ik ben begonnen met een blank canvas van 15x15 cm, en die heb ik opgevuld met foto's. Daarna heb ik het canvas weer 20x15cm gemaakt. (omdat dat een standaard formaat is om foto's af te drukken) en toen de fotos binnenkwamen heb ik gewoon de witte randen eraf gesneden en hield ik een canvas van 15x15 cm over wat precies op mijn karton paste. Ik hoop dat je het nog een beetje gebrijpt.. haha.. anders kan je me altijd mailen hoor: pascalnancy@casema.nl

Groetjes en fijn weekend!
Nancy

Marjolein zei

Oooh dat is mooi geworden Dicky!!! Netjes hoor, als je voor de eerste keer met foto's hebt gewerkt!

Lia zei

wat een schitterend boekwerk heb je gemaajt

sandra_w zei

Ziet er echt super gaaf uit, Dicky!!

Alma zei

Wat een geweldig mooi boekje Dicky, ik vind de kleuren helemaal súper!

gea zei

echt heel mooi geworden !!!

M@ureen zei

Ohh wat mooi Dicky!

Ik heb nog een verrassing voor je, kijk straks maar even op mijn blog!